Hyvä salolainen yrittäjä, nyt on aika kääntää viisarit pois kotikunnilta. Hajosiko nokiasi –katastrofi ei ainakaan paranna kuluttajien ostovoimaa, mutta sikäläisten muiden yritysten ja ihmisten pääoma ei ole hävinnyt. Se vain täytyy suunnata toisella tapaa, esimerkiksi kansainvälistymällä.
Salon seudulla asuu reilut 55 000 ihmistä, jotka kaikki eivät suinkaan ole asiakkaitasi. Sen sijaan Japanin Sapporossa (suomalaiset muistavat kaupungin talviolympialaisista) asuu jokseenkin 2 miljoonaa asukasta, joista suurin osa ei edelleenkään ole asiakkaitasi. Mutta mitä jos 0,5% heistä olisikin?
Salolainen yrittäjä, me autamme sinut kansainvälistymään Japanin markkinoille. Etsimme sopivat yhteistyökumppanit, neuvomme miten toimia paikallisissa oloissa ja miten markkinoida tuotettasi valitulle asiakaskunnalle. Hanuman Consulting on hyväksytty Yrityssalon Japaniin kansainvälistyvien yritysten konsultiksi ja valmentajaksi, joten sinulla on heidän ammattitaitonsa myös hyppysissäsi.
Avausrepliikkikin Japaniin on jo valmiina: ”Me olemme Salosta. Kirjoitetaan samoin kuin Mika Salo. Formula. Hänellä on kaunis japanilainen vaimo. Pidättekö autourheilusta?”