markkinointi, marketing, service, palvelu, culture, kulttuuri

Kansainvälinen markkinointi

Kansainvälinen markkinointi, segmentointi ja markkinointiviestintä

  • Millainen tuote tai palvelu myy ulkomailla? Muokkaa asiakkaan kohtaaminen kulttuurin ja markkinan mukaan.
    1. Tuotteen/ palvelun sekä markkinoinnin tulee vastata sitä kulttuuria, missä asiakkaat ovat.
    2. Kohtaamalla asiakkaat näiden kulttuurista käsin, he sitoutuvat ja haluavat ostaa teiltä.
    3. Kansainvälinen markkinointi vaatii paikallisten signaalien ymmärtämistä.
    4. Jotta voit markkinoida ja myydä, tutustu ensin markkinaan, kulttuuriin ja asiakkaisiin. Segmentoi huolella.
    5. Tuotteista uudestaan ja rakenna markkinointi-mix kulttuurin ja markkinan mukaisesti. Japanissa ei myydä tila-autoja vaan korkeita autoja. Neliö Suomessa on pyöreä Kiinassa. Whatsapp on kelpo bisnesmedia Indonesiassa.

Olemme erikoistuneet Aasiaan, mutta mikään kulttuuri – suomalainenkaan – ei ole meille vieras.

Tutustu Market Entry Plan -vaihtoehtoon.

Olemmeko oikea kontakti yrityksellesi? Toteutamma markkinakartoituksia kohdemaassa tai kotimaasta käsin sekä valmennamme. Ota yhteyttä.

Tulkitsemme kulttuurin – organisaation, asiakkaiden ja markkinoiden – signaaleja ja ilmiöitä liiketoimintaan ja markkinointiin.