Kansainvälinen markkinointi, segmentointi ja markkinointiviestintä
- Millainen tuote tai palvelu myy ulkomailla? Muokkaa asiakkaan kohtaaminen kulttuurin ja markkinan mukaan.
- Tuotteen/ palvelun sekä markkinoinnin tulee vastata sitä kulttuuria, missä asiakkaat ovat.
- Kohtaamalla asiakkaat näiden kulttuurista käsin, he sitoutuvat ja haluavat ostaa teiltä.
- Kansainvälinen markkinointi vaatii paikallisten signaalien ymmärtämistä.
- Jotta voit markkinoida ja myydä, tutustu ensin markkinaan, kulttuuriin ja asiakkaisiin. Segmentoi huolella.
- Tuotteista uudestaan ja rakenna markkinointi-mix kulttuurin ja markkinan mukaisesti. Japanissa ei myydä tila-autoja vaan korkeita autoja. Neliö Suomessa on pyöreä Kiinassa. Whatsapp on kelpo bisnesmedia Indonesiassa.
Olemme erikoistuneet Aasiaan, mutta mikään kulttuuri – suomalainenkaan – ei ole meille vieras.
Tutustu Market Entry Plan -vaihtoehtoon.
Olemmeko oikea kontakti yrityksellesi? Toteutamma markkinakartoituksia kohdemaassa tai kotimaasta käsin sekä valmennamme. Ota yhteyttä.
Tulkitsemme kulttuurin – organisaation, asiakkaiden ja markkinoiden – signaaleja ja ilmiöitä liiketoimintaan ja markkinointiin.